L-ați văzut pe zeul hindus cu multe brațe și dans, arătat adesea înconjurat de foc, numit Shiva?
Cunoscut în est ca Marele Yoghin sau Adiyogi Shiva și ca primul revelator al yoga pentru primii înțelepți hindusi, Shiva, conform cărturarului artei hinduse, „învață în tăcere unitatea sinelui cel mai profund ( atman ) cu ultimul realitate ( brahman ). ”
Vechiul text hindus Asvara Gita - care înseamnă literal „cântecul lui Shiva” - este documentul fundamental pentru filozofia și tehnicile yoga.
Europa este o "cum ar fi pe care am moștenit-o"
Robotul ADN ar putea ucide celulele canceroase
SARS a fost o boală relativ rară; la sfârșitul epidemiei, în iunie 2003
O vedere obișnuită în gospodăriile hinduse, imaginile sau statuile lui Shiva (sau Siva) reprezintă una dintre ființele supreme hinduse care protejează, transformă și creează universul. Hindușii se referă adesea la această reprezentare specială a lui Shiva ca „ nataraja ” sau „Domnul dansului”.
În aceste imagini, Shiva interpretează Ananda Tandava sau „dansul fericirii”, interacțiunea simbolică a mișcării și distrugerii în care universul este creat, menținut și dizolvat.
De ce ar dansa o zeitate? Tradiția iudeo-creștină tinde să-l descrie pe Creator ca alternativ sever sau iubitor, dar rareori ca un dansator vesel, astfel încât ideea poate părea stranie pentru occidentali la început. Dar o zeitate dansatoare, pentru hinduși, reprezintă mișcarea inerentă universului, la care suntem conectați și la care răspundem cu toții.
Cele Baha'i învățăturile descriu acest impuls spiritual, acest dans de creație, în moduri similare de bucurie. În acest pasaj din Abdu'l-Baha , fiul și succesorul lui Baha'u'llah , el descrie venirea unui nou mesager al lui Dumnezeu ca o primăvară divină când „toată creația a sărit și a dansat:”
Când Soarele Realității și-a vărsat nenorocirile nesfârșite din Punctul Răsărit al tuturor dorințelor și această lume a ființei a fost luminată cu acea lumină sacră din pol în pol, cu o intensitate atât de mare și-a aruncat razele, încât a șters întunericul stigian pentru totdeauna, după care acest pământ de praf a devenit invidia sferelor cerului și acest loc josnic a luat starea și panoplia regatului supran.
Briza blândă a sfințeniei a suflat deasupra ei, împrăștiind mirosuri dulci în străinătate; vânturile de primăvară ale cerului treceau pe lângă el, iar peste el, de la Izvorul tuturor dăruirilor, erau aeruri roditoare, care purtau har fără margini. Apoi, zorii strălucitori au crescut și au venit vesti de mare bucurie. Primăvara divină a fost aici, ridicându-și corturile în această lume contingentă, astfel încât toată creația a sărit și a dansat.
Deci, dacă întâlniți una dintre acele descrieri ale lui Shiva, este un semn bun că ați găsit un șaivit (uneori scris cu Saivite), un adept al uneia dintre cele patru tradiții majore hinduse și un adorator al Shiva.
Priviți cu atenție și veți vedea dansatorul din imagine călcând pe un demon mic, ceea ce reprezintă ignoranța fiind zdrobită. Dansul lui Shiva este dansul și ritmul vieții și reprezintă schimbarea - distrugerea vechiului din care apare viața. Dansul poate avea multe semnificații în funcție de modul în care este interpretat. O versiune mai blândă a dansului, adesea asociată cu zeița Parvathi (soția lui Shiva și mama lui Ganesha), se numește lasya . Baha'ii, de asemenea, înțeleg că lucrarea lui Dumnezeu are loc prin cicluri spirituale sau anotimpuri care dezrădăcinează vechiul și întind noul în locul său.
Alte semne de a fi într-o casă șaivită ar fi o imagine sau o imagine a unui zeu cu pielea albă (care poate avea gâtul albastru) ținând un trident. Tridentul simbolizează atât cele trei forțe pe care oamenii trebuie să le învingă: ego-ul, faptele rele și iluzia; și trei forțe utile în acest sens: cunoaștere, voință și acțiune. Pentru Baha’i, acestea sunt și întreprinderi foarte importante.
Alte semne că un zeu masculin ar putea fi Shiva poartă o semilună în păr, luna simbolizând ritmurile naturii; ținând un tambur în formă de clepsidră care calculează timpul; sau dacă imaginea are o cobră în jurul gâtului său, care simbolizează forța cosmică. În imaginile lui Shiva, există adesea un taur alb numit Nandi în fundal - și acesta este un indiciu despre cine reprezintă imaginea.
Rețineți că, deși este probabil ca imaginea lui Siva (sau a oricărui zeu hindus) să fie pur și simplu un memento artistic al moștenirii spirituale a familiei, aceasta poate reprezenta și pentru ei prezența vie a acelui zeu - deci tratați imaginea cu respect.
Odată ce știi că un hindus pe care l-ai întâlnit recent este un șaivit, atunci știi și că ei îl numesc pe Dumnezeu suprem - același popor din alte credințe îl numește doar Dumnezeu, sau Iehova, sau Allah - Siva sau Shiva. De asemenea, știți că familia probabil nu crede în manifestările pământești ale lui Shiva. Pentru șaiviți, Dumnezeu rămâne în cer, dar este și - și cel mai important - în suflet. Dacă sunt șaivați serioși, se pot apleca spre practici ascetice, deoarece acest lucru este popular în șaivism.
De asemenea, ei pot practica yoga - ca formă de disciplină - deși hindușii din multe confesiuni practică yoga din motive de sănătate - la fel ca mulți occidentali. Șaivații vor tinde, de asemenea, să sublinieze unele scripturi hinduse asupra altora, de exemplu, se vor concentra asupra Vedelor (la fel ca toți hindușii), dar preferă Saiva Agamas și Saiva Puranas - ceea ce are sens - și favorizează utilizarea mantrei, „ Namasivaya ”. Șaivii provin cel mai probabil din sudul Indiei și Sri Lanka, dar provin și din zone din apropierea Nepalului.
Șaivismul este adesea asociat cu practici tantrice - un termen larg care inițial însemna un război, dar se referă acum la orice practică spirituală (adesea avansată) folosită adesea de șaiviți, șakite și, de asemenea, budiști. Scopul practicilor tantrice în hinduism este de a accesa puterea lui Dumnezeu ( prana ) care curge prin toată natura - inclusiv corpurile umane. Din punct de vedere filosofic, practicile tantrice au fost menite să facă energia divină disponibilă oricui, nu doar preoților. În linii mari, există două tipuri de practici tantrice: stângaci și dreapta. Metodele dreptaci implică instrucțiuni destul de tradiționale care au legătură cu actele meditative și acțiunile pure; în timp ce metodele din stânga sunt mai heterodoxe și extreme.
Indiferent, zeitatea hindusă Shiva reprezintă aceeași esență mistică, incognoscibilă pentru hinduși pe care Dumnezeu o face pentru credincioșii occidentali.
Putem învăța multe despre religie din obiectele sale culturale, iar imaginile asociate budismului oferă o mitologie importantă și esențială care ne poate învăța destul de mult.
Simbolul dominant în budism este în mod clar Buddha însuși în diferite ipostaze, de obicei așezat cu ochii parțial închiși, dar în versiunile japoneze Hotai , în picioare și râzând. Această versiune de râs, probabil modelată după un călugăr budist chinez corpulent cunoscut pentru fericirea și generozitatea sa, este totuși înțeleasă ca o reprezentare a lui Buddha. Aceste tipuri de imagini dețin lecții importante pentru noi.
Seninul Buddha meditativ arată în mod evident iluminarea spirituală ca un proces interior. Da, forțele sociale o pot promova, dar trezirea spirituală este întotdeauna o întreprindere psihologică individuală. Astfel poate fi accesat de oricine, iar imaginea lui Buddha arată cum: prin simpla ședere, detașarea de distrageri și atenția la ceea ce este deja în noi - împărăția lui Dumnezeu, sursa tuturor ființelor, goală de orice altceva am putea adăuga la el.
Această atenție budistă, atât de frumos surprinsă în imaginea lui Buddha meditativ, ne arată legătura noastră cu o forță extrem de puternică și sursă de înțelepciune și compasiune, dacă devenim conștienți de aceasta.
Buddha care râde are, de asemenea, o lecție importantă de învățat: că există fericirea - natura Buddha - ascunsă în toate, care așteaptă să fie dezvăluită. Toată creația este sfântă și mai mult decât pare - necesită doar percepția noastră pentru ao vedea.
Aceste două imagini și variantele lor modelează pentru noi cât de aproape este lumea eternă, cât de ușor este de atins, cât de mult are de oferit și cum suntem conectați la ea. Acestea sunt recunoașteri profunde, ușor de acceptat pentru oamenii cu minte corectă și un motiv pentru care contribuțiile budismului la civilizația spirituală, atât în est, cât și în vest, nu pot fi anulate.
Avem nevoie de mesajul lui Buddha.
Dar mesajul lui Buddha nu este în opoziție cu mesajul crucii, nici Coranul, nici Biblia ebraică, nici miezul scripturii hinduse. Toate sunt încercări de salvare a oamenilor de la distrugere socială și de sine. Este adevărat că nu putem servi diferiți stăpâni și să rămânem sănătoși - dar dacă acești stăpâni reflectă o voință comună, nu există niciun conflict.
Principiile unității și unității din credința Baha'i spun că putem învăța de la toate religiile, să le acceptăm profeții și învățăturile ca parte a unui singur plan divin și, astfel, să ne bucurăm de o înțelegere îmbogățită a lucrărilor lui Dumnezeu prin participarea la vindecarea lumii. Baha'u'llah , profetul și fondatorul Credinței Baha'i , a explicat acest concept în acești termeni:
Profeții lui Dumnezeu ar trebui considerați ca medici a căror sarcină este de a încuraja bunăstarea lumii și a popoarelor ei, pentru ca, prin spiritul unicității, să vindece boala unei umanități divizate. ... de fiecare dată când Profeții lui Dumnezeu au luminat lumea cu strălucirea strălucitoare a Stelei de Zi a cunoașterii divine, ei și-au convocat invariabil popoarele să îmbrățișeze lumina lui Dumnezeu prin mijloace care se potriveau cel mai bine exigențelor epocii în care au apărut. . Ei au putut astfel să împrăștie întunericul ignoranței și să arunce asupra lumii gloria propriei lor cunoștințe. Prin urmare, spre esența cea mai profundă a acestor profeți trebuie să fie îndreptat ochiul fiecărui om cu discernământ, în măsura în care singurul și singurul lor scop a fost întotdeauna să ghideze greșelile și să dea pace celor afectați ...
Această succesiune de profeți și religiile lor se încadrează într-un model și un plan mai larg, pe care bahaii îl numesc revelație progresivă. Aceasta înseamnă că religia evoluează continuu în timp și explică, de asemenea, creșterea și declinul fiecărei credințe individuale. Religiile trebuie reînnoite periodic, explică învățăturile Baha'i, iar budismul nu face excepție.
De ce budismul are nevoie de reînnoire
Scripturile budiste conțin o promisiune divină - că atunci când lucrurile se înrăutățesc, un nou Buddha numit Maitreya (Metteyya, Pāli ) va fi trimis pentru a restabili moralitatea și longevitatea. Versetele continuă pentru a explica modul în care fiecare nou viciu pe care îl adoptă oamenii - vorbind rău despre altul, vorbind aspru și vorbăind în gol, opinii false, lipsă de respect, adulter, incest, lăcomie excesivă și practici deviante - ar reduce durata de viață de la lungimi fantastice, începând la 80.000 de ani, la 10 ani.
Având în vedere natura evident metaforică a acestor durate de viață, punctul clar pare să fie că viciul și minciunile scurtează și pun în pericol viața, iar atât reînnoirea individuală, cât și cea socială sunt necesare pentru ca relansarea progresului uman. Omenirea are nevoie de un mare profesor, ales de Dumnezeu, care să ofere acest reînceput.
Multe societăți budiste din întreaga lume au nevoie de reînnoire, dar la fel și toate societățile. Probleme noi, unele nemaivăzute până acum, apar la rate alarmante. Unde este Maitreya noastră, noul nostru avatar, Qa'im-ul nostru, Isusul nostru cu un nume nou și Mesia nostru?
Învățăturile Baha'i spun că aceste profeții au fost îndeplinite de Baha'u'llah . Shoghi Effendi , Gardianul Credinței Baha'i, rezumând învățăturile și principiile sale majore pentru Națiunile Unite în 1947, a scris:
Scopul lui Baha'u'llah, Profetul acestei noi și mari ere pe care a intrat omenirea - Cel a cărui venire îndeplinește profețiile Vechiului și Noului Testament, precum și cele ale Coranului cu privire la venirea Promisilor Unul din sfârșitul timpului, în Ziua Judecății - nu este să distrugi, ci să împlinești Revelațiile trecutului, să reconciliezi mai degrabă decât să accentuezi divergențele crezurilor conflictuale care perturbă societatea actuală.
Scopul Lui, departe de a micșora poziția profeților care au trecut înaintea Lui sau de a le înșela învățăturile, este de a reafirma adevărurile de bază pe care aceste învățături le consacră într-o manieră care să se conformeze nevoilor și să fie în concordanță cu capacitatea și să fie aplicabil problemelor, bolilor și nedumeririlor din epoca în care trăim.
Deci, renovarea este în curs, dar este încă în mare parte nedetectată. Pentru a vedea contururile sale mai clar, ne îndreptăm în următoarele eseuri din această serie către religiile care au început în Orientul Mijlociu, deoarece acestea se bazează reciproc și adaugă detalii progresive care explică modul în care spiritul uman poate răspunde coerent forțelor și evenimentelor actuale.
Vezu Sursa info AICI
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu