Cand vorbim despre magie, vorbim despre manipularea energiei. Energia inseamna dinamismul, eficacitatea si puterea diferitelor forte care ne inconjoara – ale binelui sau ale raului. Cand va dedicati magiei, ajungeti sa manipulati respectivele forte, sa le manevrati pana veti obtine ceea ce doriti. Prin spiritul dumneavoastra, prin ritualurile facute si prin instrumente, interveniti asupra energiei din jur si, in consecinta, veti culege ceea ce ati semanat: este legea bumerangului, numita in magie legea triplei intoarceri.
Daca practicati magia alba, legea triplei intoarceri va face in asa fel incat sa va dea inapoi triplul a ceea ce ati emis, indiferent daca este vorba despre lucruri bune sau rele. Dimpotriva, daca sunteti un adept al magiei negre, a priori, nu veti ajunge sa fiti supus acestei legi, deoarece un astfel de magician nu isi pune niciodata in joc propria energie, ci pe cea a unei terte persoane. Practicantul magiei negre invoca intotdeauna o creatura eterica, un spirit fara corp fizic, pentru a-si realiza scopurile sumbre, iar spiritul respectiv este cel care va suporta triplul soc al intoarcerii. Totusi, daca in timpul ritualului s-au comis erori, atunci practicantul magiei negre va trebui sa-si asume consecintele actelor sale si sa se astepte sa suporte chiar el legea triplei intoarceri.
Diferenta esentiala dintre magia alba si magia neagra rezida din principiul fundamental care sta la baza fiecareia din aceste doua practici. Regula pentru cei care sunt adeptii magiei albe este: “Faci ce vrei, fara sa ii faci vreun rau celuilalt”. Plecand de la acest precept, veti face tot ceea ce doriti in termeni de ritualuri, incantatii, potiuni sau oratii, atat timp cat acestea sunt inspirate de bine, bunatate si dreptate. Daca, din nefericire, ati ajuns sa ii doriti altuia raul, 0 suferinta in dragoste ori o boala, atunci trebuie sa va asteptati sa platiti pentru asta. Niciodata, orice ar fi, practicantul magiei albe nu trebuie sa faca, in cunostinta de cauza sau voluntar, ceva prin care sa domine, sa constranga ori sa raneasca pe cineva, oricine ar fi acesta, fara a se astepta ca victima sa fie chiar el, suportand un efect de trei ori mai intens, efectul de bumerang.
Din contra, regula pentru adeptii magiei negre este: “Fa ceea ce vrei”. Astfel, practicantul magiei negre nu este conditionat de nicio limita dictata de onestitate, decenta sau echitate. El este liber sa ii faca pe ceilalti sa sufere, sa ii imbolnaveasca, sa ii dezbine pe cei care se iubesc, sa ruineze un om si sa-si insuseasca averea lui, sa se razbune, folosindu-se de adapostul anonimatului; pe scurt, el poate comite toate relele din lume fara a risca – prin definitie – sa ajunga sub incidenta legii triplei intoarceri. Chiar daca practicantul magiei negre nu risca efectul cauzat de legea triplei intoarceri atunci cand recurge la fatalele sale vrajitorii, el va trebui totusi sa se protejeze de altceva. De fapt, ar putea plati foarte scump pentru faptele rele si crimele sale, daca nu se asigura mai intai ca josnicile-i actiuni se fac sub protectia unei creaturi ce apartine astralului inferior, dispusa sa-i fie complice. Daca protectia este insuficienta, creatura invocata pentru a face actiunea ar putea reactiona violent, dandu-si seama ca cel care a realizat ritualul de magie neagra incearca sa o controleze, si ii va intoarce furia impotriva-i. Vezi Sursa AICI
In incercarea de a definii fenomenul religios, majoritatea definitiilor opun dihotomic profanul, adica viata laica, sacrului si vietii religioase in incercarea de a-l evidentia mai bine pe acesta din urma. Intr-adevar, asa cum explica Eliade, ,,daca vrem sa delimitam si sa definim sacrul, trebuie sa dispunem de o cantitate convenabila de sacralitati, adica de fapte sacre. Este vorba de rituri, mituri, de forme divine, obiecte sacre si venerate, de simboluri, de cosmologii, de teleogumene, de oameni consacrati, de animale, de plante, de locuri sacre etc. Fiecare categorie isi are propria sa morfologie de o bogatie luxurianta si stufoasa".
In prima faza noi ne propunem sa trasam o delimitare doar intre unele dintre infatisarile sacrului mai precis intre religie si magie. In linia dezvoltarii omului ca fiinta sociala si religioasa, magia a precedat religia, provocandu-i totusi aparitia. Asa cum arata si Frazer in ,,Creanga de aur", omul, la inceput, s-a crezut stapan asupra fortelor naturii, dar a sfarsit prin a intelege ca lumea ii opune rezistenta; imediat dupa aceea a inzestrat-o cu acele forte misterioase pe care si la atribuie si lui. Dupa ce deci fusese zeu, a populat lumea cu zei pe care si i-a alaturat prin adoratie si rugaciune. In aceasta ordine de idei, magia a reprezentat totalitatea vietii mistice si stiintifice a omului primitiv, fiind prima treapta a evolutiei mentale. Omul primitiv, mai spune Frazer putea gandi doar in termeni magici, aducand in sprijinul acestei afirmatii predominanta practicilor magice in culturile primitive si in folclor. Taylor, in ,,Civilisation primitive" pune in legatura magia si riturile acesteia cu animismul primitiv, pentru a argumenta intaietatea cronologica a magiei asupra religiei. Acesta este sustinut de Wilken in explicarea si teoretizarea magiei exclusiv in contextul animismului si samanismului. Insa treptat, fortele personalizate de zei, deveneau tot mai greu de stapanit si explicat de unde si nevoia unei argumentari si unei organizari mai solide a cultului magic. Astfel, putem spune ca religia a rezultat din esecurile si erorile magiei. Desigur, in contextul evolutiei istorice, unele civilizatii au ramas la stadiul magico-totemic al dezvoltarii lor, in timp ce altele au pus bazele religiilor lumii. Dupa cum spune si Durkheim, ,,religia se intemeiaza pe o comunitate de credinta simbolizata de biserica: niciodata in istorie nu am intalnit religie fara Biserica. Magia, desi se bucura de o mare generalitate nu cunoaste institutia Bisericii. Cu alte cuvinte nu se poate concepe o biserica magica "
O alta perspectiva impartasita de Marcel Mauss si Henri Hubert aduce o noua lumina asupra raportului dintre magie si religie. La contactul dintre doua civilizatii, spun acestia, spiritualitatea celei mai mici devine magie, de unde si principalele caracteristici ale magiei pastrate pana azi. Separand magia de religie cei doi autori afirma ca magia este ,,orice rit care nu face parte dintr-un cult organizat, orice rit privat, secret si misterios, tinzand spre un rit prohibit" , iar in comparatie, ,,religia este asociata unor activitati publice si solemne, pe cand magia unora private si secrete. Cea dintai se exprima pe deplin in sacrificiu, iar cea de a doua in maleficiu" Continuand teoriile celor doi autori deja amintiti, J. Maxwell sustine aceasta perspectiva a prohibitiei magiei prin urmatoarea teorie: ,,in urma diferitelor invazii, cultul public al celor invinsi disparea, fiind inlocuit cu cel al invingatorului. Astfel ,noile zeitati se instalau in locul vechilor culte; divinitatile invinse treceau in randul demonilor sau ale geniilor rele, preotii lor deveneau magicieni sau vrajitori, iar riturile lor o liturghie magica. Invocarea acestor zei presupunea de acum incolo discretia totala si secretul ultim".
Orice act magic cuprinde trei elemente principale: agentii care infaptuiesc actul magic, actul magic in sine reprezentat de rituri precum si reprezentarile, adica ideile si convingerile corespunzatoare actelor magice. In afara de aceste elemente, Mauss si Hubert ii atribuie mai multe caracteristici sine qua non: In primul rand riturile magice si intreaga magie trebuie sa fie parte a traditiei, adica sa se repete, si in a caror eficacitate sa se creada neconditionat. ,,Actele nonrepetitive si in a caror eficacitate nu crede intregul grup nu pot fi numite magice". Mai mult, actele strict individuale si subiective cum sunt superstitiile pescarilor sau ale jucatorilor de carti, de pilda, nu pot fi numite magice.
Magie si vrajitorie
In fundamentarile teoretice antropologice ale magiei, ea a fost asimilata si pusa in legatura de cele mai multe ori cu fenomenul vrajitoresc. In completarea tezei sale despre agresivitate, Bronislav Malinowsky, aduce ipoteza functiei mitice a comportamentului vrajitoresc, care reprezinta si explica in multe culturi raul general si principalele crize fundamentale ale mortii, bolii, pierderea potentei sau esecului. El vede in vrajitorie, mai ales la societatile primitive, un mijloc de a reduce la nivelul acceptabilului ceea ce este in mod normal inacceptabil (moarte, Vezi Sursa AICI
Cele 3 mari legi ale magiei
1. Legea amprentei
2. Legea analogiei
3. Legea recoltei
Cu totii cunoastem sentimentul ca apartinem unui loc, unui mediu. Exista pentru fiecare din noi, un colt de lume in care ne simtim acasa. Uneori, o culoare, un miros, un singur cuvant, ne aduc in gand amintiri, ne trezesc sentimente, senzatii,agreabile sau dimpotriva, mai putin placute. In cateva clipe, un mic detaliu nesemnificariv in aparenta, ne poate face sa devenim fericiti, bine dispusi, sau melancolici, fara sa stim ce ne-a generat aceste sentimente.
Ni s-a intamplat fiecaruia sa ajungem in anumite locuri, si sa simtim senzatii placute, ca si cum n-am mai dori sa le parasim ; sau dimpotriva, sa ne vina mai degraba sa iesim decat sa intram.
Fiecare om, fiecare civilizatie, lasa urme pe unde a trecut, unele mai concrete, altele “imateriale” mult mai greu observabile. La fel, evenimente, oameni, locuri, lasa asupra noastra urme pe care ochiul nu le vede, dar sufletul le inregistreaza chiar fara sa ne dam seama.
Suntem deci « marcati » de tot ceea ce ne inconjoara, dar asta inseamna ca si noi, la randul nostru vom lasa urme in jurul nostru, asupra oamenilor, fiintelor, cu care venim in contact, asupra obiectelor pe care le atingem, sau pe care doar le privim, asupra casei in care locuim.
Suntem cu totii responsabili pentru faptele noastre, pentru ceea ce actiunile noastre, gesturile si cuvintele noastre genereaza in sufletul celor din jur, dar la fel suntem responsabili si pentru gandurile si sentimentele noastre.
E important sa stim, ca urmele pe care noi le lasam in final pe unde trecem, se imprima mai intai in noi insine. Un om care gandeste cu ura, rautate fata de semenii lui, cu timpul va deveni ursuz, trist, nefericit el insusi, in timp ce o persoana ce radiaza in jurul ei iubire pt orice fiinta va fi fericita ea insasi, oriunde si oricand.
Astfel, gandurile noastre pozitive, de iubire si fericire, lumina si viata, sunt cele ce trebuie sa amprenteze lucrurile si fiintele ce ne ies in cale, si astfel, Legea Magului, Legea amprentei, va fi respectata.
Pe scurt, legea analogiei ar suna astfel : « Ajuta-te pe tine insuti si Zeii te vor ajuta ».
Este stiut ca fiecare din noi emitem vibratii care “isi iau zborul”, cautand, atat in plan material, cat si la nivel imaterial vibratii asemanatoare, cu care sa se uneasca.. Este deci usor de dedus importanta controlului propriilor noastre vibratii. Daca prin gandurile, cuvintele sau actiunile noastre, raspandim unde negative (de disperare, de distrugere), acele unde vor intra in contact cu unde asemanatoare, se vor uni si intr-un final se vor intoarce asupra noastra. Asadar,idealul ar fi sa putem emite doar vibratii de tipul celor pe care le-am dori pentru noi. Datorita acestei legi se intampla sa intalnim anumite persoane, sa traim diferite evenimente pe care de fapt noi singuri le-am apelat.
Aceasta lege este cunoscuta si sub numele de « efectul boomerang », iar imaginea este foarte potrivita.
In fond, ceea ce vrea sa se spuna aceasta lege, este ca « recoltam ceea ce semanam », iar principiul este simplu : iubeste si vei fi iubit, loveste si vei fi lovit.
Efectele acestei legi nu sunt instantanee, pot trece mai multi ani iainte sa recoltam ceea ce am semanat, dar nu exista nici o indoiala : totul se intoarce. Mai mult decat atat, avand in vedere legea analogiei, un tip de vibratie se cupleaza cu o vibratie asemanatoare, deci se intoarce amplificata, de trei ori se spune in arta wicca. De aceea aceasta lege poarta numele de legea triplului.
Trebuie deci sa semanam intotdeauna ceea ce dorim sa recoltam. Nimeni nu este perfect, dar intotdeauna este loc de mai bine. Cel mai bun sfat si proverb care vine in sprijinul acestei legi este : « ceea ce tie nu-ti place, altuia nu-i face ». Astfel, actiunile, sentimentele si vibratiile noastre vor ramane pozitive si constructive, si va fi respectata cea de-a treia lege a magului.
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu