luni, 9 aprilie 2012

Kabala - Misterul tuturor veacurilor


Originile Kabalei


kabala
Originile Kabalei, a spus cu destulă dreptate Maestrul Samael Aun Weor, se pierd în noaptea înspăimântătoare a tuturor veacurilor”, de vreme ce Universul în care trăim şi ne desfăşurăm a fost făcut pe baza Măsurilor Kabalistice relaţionate cuNumărulGreutatea şi Măsura, cu care a fost elaborată ecuaţia existenţială a acestei Zile Cosmice sau Mahamvantara.
Tatăl Etern Cosmic Comun şi Înţelepţii Cosmocratori Planetari, spune tradiţia ce datează de la începutul timpurilor, au cântat silabeleKabalei Cosmogonice, făcând ca Creaţia să se cristalizeze şi să coboare din cele mai înalte Dimensiuni Superioare ale spaţiului până în Lumea Tridimensională Euclidiană. Inteligenţele Divine au înregistrat acel eveniment cosmic în simboluri şi astfel s-a născut Kabala Simbolică. Aceasta de asemenea a fost percepută de către Preceptorii Umanităţii şi ei au explicat-o oamenilor doritori să-şi cunoască originile, dând naştere în acest fel Kabalei Ceremoniale care prin intermediul Kabalei Rituale a repetat, mileniu după mileniu, formula sacră ce conţine sinteza Puterii Magice pentru ca aceia care vor ajunge s-o dobândească să poată să fie din nou chipul şi asemănarea Creatorului sau, ceea ce este acelaşi lucru, să se întoarcă la punctul de plecare originar.
Kabala, ne spune eminentul autor al acestei opere, este un cuvânt care în sine însuşi deja ascunde o Învăţătură Divină, citit în mod invers. Astfel obţinem: LABAKA, termen care spaniolizat în mod corect dă naştere (apelând la Kabala Fonetică) la: LA VACA sau imagine reprezentativă a Dumnezeului Mamă prezent în toate străvechile civilizaţii ce au vorbit posterităţii despre grandioasa lor Vârstă de Aur în care avuseseră o dezvoltare transcendentală.
kabala - Hator
În mod cert, Binecuvântata Zeiţă Mamă a Universului (reprezentată de toate Concepţiile Imaculate ale diferitelor Teologii ce au existat în lumea noastră) este sintetizată în Înţelepciunea lui Hermes şi a tuturor acelora care au călcat cu adevărat înAmfiteatrul Ştiinţei tuturor realizărilor marcante. Ea, Eternul Feminin Divin, păstrează în pântecele ei cheia Eliberării, şi cu deplină dreptate Egiptenii au adăugat maxima sacră ce a însoţit-o pe Zeiţa Mamă a Nilului în toată traiectoria sau manifestarea sa celestă: „EU SUNT CEA CARE A FOST MEREU, CARE ESTE, ŞI CARE VA FI MEREU, CĂREIA NICI UN MURITOR NU I-A RIDICAT VĂLUL”
Pentru a învăţa Arcanele Înţelepciunii secolelor este necesar să ajungem să fim din nou copii, şi unicul mod de a reuşi aceasta este prin intermediul regenerării umane care trebuie să includă exercitarea Castităţii Ştiinţifice, Rafinamentul Psihologic sau Moartea Eului Animalic şi constanta aplicare a Sacrificiului dezinteresat pentru fratele nostru, omul. În acest mod vom trezi treptat în anatomia noastră ocultă şi vizibilă, Sensibilitatea, ce odinioară era motorul faptelor noastre, al gândurilor şi sentimentelor şi care ne făcea copii fericiţi în aurora timpurilor, dezmierdaţi de cunoaşterea şi frumuseţea lui Isis, Paula, Sofia, Isthar, Astarté, Cibele, Rea, Maria, Shakty, Aka, Demetra, Coatlicue sau oricare ar fi fost numele său în secretul Templului, în mijlocul tămâii, tăcerii şi rugăciunii.
„Dumnezeu ca tată este Înţelepciune, Dumnezeu ca mamă este Iubire”, a spus Hermes Trismegistul din sălaşul său ocult din nisipurile deşertului ce încă-i recită neostenit numele. A fost chiar Hermes cel care a spus de asemenea: „Îţi dau Iubire, în care se află cuprins Summum-ul Înţelepciunii”. Şi nu există Religie mai elevată decât Iubirea, extinzând termenul dincolo de sentimentalisme şi pasiuni omeneşti, şi înrădăcinându-l cu exigenţele Drumului Secret ce face din Iubire a morţii soră.
„IUBIRE ESTE LEGE, DAR IUBIRE CONŞTIENTĂ”, ne subliniază Hierofantul Misterelor Egiptene, Samael Aun Weor, şi cu această avertizare îşi începe idilica evanghelie ce-şi află în acest tratat una din cele mai elevate culmi. Nimeni vreodată nu a dezvăluit atât de clar şi în acelaşi timp încântător, enigmaticele Arcane ale Cărţii lui Thot, din vremurile în care Îngerul Metraton, reîncarnat în profetul Enoh, şi-a scris grandioasa „Geneză” care, asemenea unei hărţi de o incalculabilă valoare, marchează ruta Oamenilor Solari care doresc să se piardă în profunzimile Spaţiului Abstract Absolut. „După Enoh, spune tradiţia, Drumul Secret ce-i conducea pe Oameni la Sălaşul lor Celest s-a pierdut” şi niciodată nu s-a reuşit să se mai găsească în această Vârstă Neagră sau Kali-Yuga în care trăim.
Pentru a reconstrui Calea Ermetică sau Calea Eliberării, a fost atunci necesar, sosind sfârşitul acestei rase actuale ce agonizează fără să-şi dea măcar seama de aceasta, trimiterea unui Avatara sau Mesager al Zeilor Pleromei, pentru a le arăta bărbaţilor şi femeilor cu inimă pură şi nobilă, drumul de întoarcere, cărarea luminoasă de care s-a îndepărtat specia umană atunci când a rămas subjugată din cauza neascultătoarei ingerări a fructului interzis.
Samael Aun Weor (Verb Divin şi Justiţie a lui Dumnezeu conform Kabalei Fonetice)dezvăluie cu o uluitoare minuţiozitate toate înţelesurile Arcanelor în care a fost sculptată Ştiinţa Faraonilor. Utilizând exactitudinea termenului şi investigarea riguroasă ca chezăşie a expunerilor sale, TAROT ŞI KABALĂ se înalţă deasupra mareei cunoaşterii umane ca un far călăuză a Spiritelor Îndrăzneţe ce năzuiesc cu ardoare să atingă celălalt mal, adică Eternitatea ca sălaş veşnic.
Kabala care se arată aici, cerea în ţara arsă de soare a lui Kem, în Egiptul Antic, mulţi ani de disciplină şi jurăminte de tăcere, înainte de a începe abc-ul acestei Sacre Ştiinţe. Azi o primeşti în mâinile tale ca un act de Îndurare Divină a Zeilor faţă de oameni, cei dintâi ştiind momentul teribil ce îi aşteaptă pe cei din urmă. „Este vorba, spunea Samael Aun Weor, de a salva de la inec (omenirea actuală), măcar pălăria sa (cel puţin câţiva)”. Şi cheile saltului final ce-i aşează pe oameni în sânul nemuririi le-au deţinut doar câţiva ştiutori ai faptului că Dumnezeu nu are fii preferaţi, dar are fii ce îl preferă. De aceea Kabirii au spus mereu: „Din o mie care mă caută doar unul mă găseşte, din o mie care mă găsesc doar unul mă urmează, din o mie care mă urmează doar unul este al meu”. Ai putea fi tu, dornic cititor, unul dintre ei?…
Portae Lucis - Kabala
Teosofii vorbesc de Planuri şi Sub-Planuri şi acestea sunt cei Zece Sephiroţi. Zece Emanaţii ale Eternei Mame Spaţiu, Zece Valuri ce servesc de Fundament Marii Mame.
Cele Şapte Planete ale Sistemului Solar sunt cei Şapte Sephiroţi iar Triunul Soare Spiritual este Coroana Sephirotică. Aceşti Sephiroţi trăiesc şi palpită în interiorul Conştiinţei noastre şi trebuie să învăţăm să-i mânuim şi să-i combinăm în minunatul laborator al Universului nostru interior. Graţie Sephiroţilor cineva se poate transforma în Om; există de asemenea Sephire; aşa cum există Ioni Pozitivi, există Ioni Negativi.
Avem nevoie să realizăm aceşti Zece Sephiroţi pentru că se află aici cu noi, aici şi acum. Aceşti Zece Sephiroţi realizaţi într-un individ, îl preschimbă într-un Auto-Realizat, par pietre preţioase incrustate, este ceva minunat.
Coroana Sephirotică este formată din KetherHokmah şi Binah; trebuie înţeles fundamentul acestor trei Sephiroţi.
Borgognone Incoronarea Fecioarei - Kabala
KETHER: Este Bătrânul Zilelor, Ocultul ocultului, Bunătatea bunătăţilor, are 31 de bucle iar barba sa 13 şuviţe, 13 simbolizează Verbul, Cuvântul. Despre el s-au spus minunăţii, cineva poate să se întâlnească cu el prin intermediul Samadhi-ului (Extaz) pentru a primi ordinele sale. El este Milă Infinită, Înţelepciune Integrală.
HOKMAH: Este Cristosul, este Iubire. Cristos aşteaptă ca discipolul într-o zi să lucreze în a Noua Sferă şi îl pregăteşte cu infinită iubire. Instructorul lumii este Iubire.
BINAH: Spiritul Sfânt, Putere Ignică. Un Hierofant a trebuit să vindece o femeie nebună şi a reuşit vindecarea ei; Hierofantul a cerut bani cu împrumut familiei bolnavei. Ulterior, el s-a întâlnit cu Spiritul Sfânt, care a luat forma unui porumbel alb, Hierofantul îl întrebă dacă merge bine iar Spiritul Sfânt îi răspunse că merge rău; „Eu sunt cel ce vindecă”, îi spuse; în această situaţie Maestrul trebui să înapoieze banii. Dacă cineva are puterea de a vindeca şi acceptă bani pentru aceasta, comite un delict foarte grav.
În Lumile Interne se vorbeşte mult în Kabală, trebuie să ştim să însumăm înNumere Kabalistice, dacă un Maestru este întrebat „Cât timp voi trăi ?”, el va răspunde în numere.
Scopul studierii Kabalei este de a ne face apţi în Lumile Superioare. De exemplu, un Iniţiat a cerut într-o anumită ocazie Clarviziunea, intern îi răspunseră: „se va face în 8zile”. Cel care nu ştie se întoarce la Corpul Fizic şi crede că peste 8 zile, dacă azi de exemplu este miercuri, miercurea viitoare va fi un clarvăzător. În realitate „8” este Numărul lui Iov, şi îi indicau să aibă răbdare. Cel ce nu ştie rămâne descumpănit în Lumile Interne, Kabala este de bază pentru a înţelege limbajul acestor lumi.
Este evident că studiile kabalistice trebuie să fie însoţite de munca asupra noastră înşine, trebuie să devenim Conştienţi de aceste studii, întrucât dacă rămân în intelect, când murim se pierd, însă dacă ne facem Conştienţi de ele, se manifestă încă din copilărie.    Scris de Editor VOPUS   


KABBALA

            Vom aminti doar despre principalele puncte ale acestei  stiintei initiatice, pentru ca unele lucruri nu pot fi prezentate oricui si oriunde.
            Moise, principalul  „stalp” al Kabbalei, a fost crescut la curtea faraonului dupa cum orice crestin stie. Initiat in misterele sacre, s-a refugiat in Etiopia din pricina unui omor pe care il savarsise. Aici el a cunoscut traditia primitiva a atlantilor despre Unitatea  Divina, si a descoperit o parte din acele populatii arabe pe care pastorii fenicieni le alungasera din Yemen. Acesti arabi, rezultati dintr-un amestec de atlanti si de celti bodhoni, aveau toate motivele sa-i urasca pe acesti pastori, pe care i-au numit filistini. Risipiti in Etiopia si in Egipt, ei erau foarte nefericiti. Moise era fugar si el a fost bine primit in mijlocul lor; nenorocirea ii lega. Se stie destul despre felul in care acest om divin, chemat de Providenta pentru un atat de inalt destin, a fost coborat la conditia de pastor al turmelor lui Ietro, cu a carui fiica Sephora se va casatori.
          Ietro fiind unul din preotii  evreilor, cunostea traditiile stramosilor sai, si i le-a impartasit si lui Moise. Moise, tanarul teocrat s-a   patruns de aceste lucruri si a meditat indelung asupra lor. In sfarsit a avut prima inspiratie aflandu-se in desert. Dumnezeul parintilor sai care se numeste el insusi Ihoa, Fiinta-fiind, a facut sa i se auda vocea in mijlocul unui tufis arzand.
            Nu vom insista asupra sensului misterios si secret asupra Seferului lui Moise ; ceea ce dorim sa subliniem este ca Moise, dupa ce a expus legenda luiElohim, Fiinta fiintelor, a prezentat-o apoi pe cea a lui Noe, Repausul Naturii; pe cea a lui Abraham, Parintele Sublim; pe cea a lui Moise, Salvatul, careia ii adauga propria sa legenda, lasand celui ales in mod teocratic sa-i succeada, Iosua, salvatorul, grija de a-i incheia lucrarea. In asa fel incat originile pe care vroia sa le dea poporului sau, si pe care si le-a dat lui insusi prin felul in care a legat aceste legende de propria sa istorie sunt pur alegorice; ele trimit la lucruri cosmogonice infinit mai importante si urca pana la timpurile cele mai indepartate.
            Moise si-a impartit invatatura in doua parti legate de o a treia:
1.      o parte redactata: scrierea formata din caractere ideografice cu trei intelesuri ce formeaza corpul traditiei.
2.      o parte orala:spiritul, care constituie cheia sectiunii precedente.
3.      intre cele doua parti, un cod de reglementari referitoare la pastrarea cu scrupulozitate a textului ce formeaza  viata traditiei.
            Corpul traditiei a luat numele de  Massorah. Viata traditiei s-a impartit in Misnah si Gemarah a caror reunire formeaza Talmudul.
            In sfarsit spiritul traditiei, partea cea mai secreta, se regaseste in Sepher Yetsirah  si Zohar avand Tarotul si Claviculele drept anexe. Ansamblul tuturor formeaza Kabbala.
            Kabbala (sau traditia orala) este deci partea iluminata a unei fiinte mistice reprezentata de Moise pe planul fiintelor create. Este o traditie care ni se infatiseaza sub un caracter elevat si sintetic; aici se afla ratiunea de a fi a unitatii sale si a facilei sale adaptari la mentalitatea occidentala.
            Kabbala este stiinta Sufletului si a lui Dumnezeu in toate corespondentele lor. Ea invata si aduce marturie principiul HOLISTIC: TOTUL ESTE UNUL SI UNUL ESTE IN TOTUL, permitand spiritului gratie analogiei, sa se inalte de la imagine la principiu sau sa se coboare din nou de la principiu la imagine. O scriere ebraica este pentru Kabbalist, un univers in mic cu toate planurile sale de corespondente, asa cum Universul este un alfabet Kabbalistic cu verigile sale de raporturi vii. Nimic nu este mai usor de inteles dar nimic nu este mai greu de studiat decat Kabbala, adevaratul nucleu al oricarei initieri occidentale. Kabbala, acesta stiinta secreta, va fi prezentata si  integrata in sistemul sinteza Holistic Integrated Course H.I.C.
        Tarotul
            Dupa cum am precizat tarotul isi are originile in stiinta kabbala. Cum acesta anexa a Kabbalei poate fi prezentata publicului larg vom face acest lucru pe scurt. Eliphas Levi, in lucrarea sa Rituel de la Haute Magie spunea in 1910: „Exista printre cartile sacre ale crestinilor, doua : Profetia lui Ezechiel si Apocalipsa, doua clavicule kabbalistice,rezervate, fara indoiala, comentariilor unor regi magi, inchise cu sapte peceti, dar perfect pentru cel initiat in stiinte oculte.
            Mai exista inca o carte, cea mai oculta si cea mai necunoscuta, pentru ca ea contine cheia tuturor celorlalte, publica, fara a fi insa cunoscuta publicului, multi pierzadu-si timpul cautand-o acolounde nu este. Acesta cartepoate mai veche decat cartea lui Enoh, nu a fost tradusa niciodata, fiind scrisa inca in intregime cu caractere primitive si pe pagini detasate, ca in tablitele anticilor.. Intr-adevar , acesta este o opera monumentala, singulara, simpla si puternica, la fel ca si arhitectura piramidelor si durabila prin urmare, asemenea lor; carte care rezuma toate stiintele si ale carei combinatii infinite pot rezolva orice probleme, carte care vorbeste de la sine, facandu-te sa gandesti, inspirand si armonizand toate conceptiile posibile; opera de arta, poate, a spiritului uman si, in mod sigur, unul din cele mai frumoase lucruri pe cxare ni le-a lasat antichitatea.
            Toate religiile au pastrat amintirea unei carti din vremuri imemoriale, scrisa in imagini de catre inteleptii primelor secole ale carei simboluri, simplificate si vulgarizate mai tarziu, au furnizat scripturii literele sale, filosofiei oculte semnele misterioase si pantaclele. Acesta carte a fost atribuita, de catre evrei, lui Enoh, al saptelea invatator al lumii dupa Adam; lui Hermes Trismegistos- de catre egipteni; lui Cadmos, misteriosului intemeietor al orasului sfant- de catre greci. Acesta carte era, deci, rezumatul simbolic al traditiei primitive numita Kabbala, dupa cuvantul evreiesc echivalent cu „traditie”.
            Tarotul, acesta carte misterioasa, este datorita preciei analogice a figurilor si numerelor sale, instrumentul de divinatie cel mai complet. Intr-adevar oracolele acestei carti sunt intotdeauna riguros adevarate, arcanele releva intotdeauna lucruri ascunse si dau consultantilor cele mai intelepte povete.”
            De-a lungul timpului multi savanti ocultisti au cercetat Tarotul scriind nenumarate studii despre Tarot cat si despre corelatiile ce se pot stabili cu numerologia,astrologia, Yi  Kingul, etc. dintre acestia putem aminti  profesorul Antoine Court de Gebelin,care sub pseudonimul de Eteilla semneaza lucrarea „Modalitatea de recreere cu jocul de carti  numit Tarot”, Alphonse Louis Constant, cunoscut sub numele de Eliphas Levi in lucrarea: „Dogma si ritual in inalta magie” sau Gerard Encausse care sub numele de Papus semneaza: „Tarotul Tiganilor”, la inceputul secolului. Ar mai putea fi amintit pictorul Oswald Wirth  discipol al lui Stanislaw de Guaita, si gruparea oculta Golden Dawn, care de asemenea reuseste sa scoata un joc de Tarot puternic ancorat in simbolismul ocult.
            Tarotul este un sistem divinatoriu compus din 78 de figuri simbolice. Multi initiati si ocultisti sustin ca acesta cifra,78, este de data relativ recenta. De exemplu Tarotul lui Oscar Wirth nu are decat 22 de carti (doar arcanele majore). Fiecare carte, fiecare arcana cum sunt ele denumirte in Tarot, reprezinta o figura simbolica si fiecare dintre aceste imagini reprezinta un suport de meditatie, o fateta esentiala a jocului cosmic,al fluxului devenirii universale.
            Cunoasterea acestor simboluri permite intelegerea si interpretarea directa a arcanelor care cuprind toate aspectele subtile ce ne pot influenta fiinta la un moment dat.
            De altfel in simbolismul Tarotului gasim unite toate traditiile spirituale autentice din Orient si Occident. Tarotul este un rezumat al intregii manifestari. Prin Tarot ni se permite sa cunoastem obiectiv atat trecutul, prezentul cat si viitorul si integrarea acestora in Armonia Universala.
                Sufismul

            Intrucat pentru multi sufismul este un termen ambiguu vom prezenta aici pe scurt coordonatele principale ale acestui curent spiritual. In „Dictionaire: Theosofie-Esoterisme-Metaphisique-Orientalisme, edition Rhea,Paris sufismul este definit ca: „ scoala initiatica a Islamului bazata pe interpretarea esoterica a Coranului. Sufitii erau adeptii unei realizari personale a prezentei divine, starea de extaz era obtinuta prin meditatie profunda si repetarea numelui lui Dumnezeu”
            Sufismul este deci o traditie spirituala in cadrul religiei islamice.
            Cuvantul islam provine din a patra forma verbala a radacinii „slm”: „aslama”, „a se supune” si inseamna „supunere (fata de Dumnezeu); muslim, adica musulman este participiul activ al verbului : „(cel) care se supune (lui Dumnezeu).
            Islamul este astazi prezent pe toate continentele. El este prezent pe toate continentele. El este dominant in Orientul Mijlociu, in Asia mica, in regiunea caucaziana si in nordul subcontinentului indian, in Asia de Sud si Indonezia, Africa de Nord si de Est,fiind una din cele mai importante religii ale omenirii.
            Coranul, interpretarea lui esoterica este una din principalele surse de inspiratie a sufitilor.
            Cuvantul Qur’an (Coran), de la qara’a „ a citi, a recita” reprezinta pentru musulmani Cuvantul lui Dumnezeu transmis de arhanghelul Gabriel profetului Mohamed: <Este vorba daca vrem de un „Nou Testament”care nu contrazice ci confirma si intareste biblia crestinilor. Aidoma lui Iisus Christos in interpretarea platonizata a Evangheliei lui Ioan, Coranul are functie de Logos, de Verb vesnic al lui Dumnezeu> afirma la pag 189 Dictionarul Religiilor al lui M. Eliade si I. Culianu.
            Sufismul, fata ocultata, esenta mistica a islamului este un mod de viata care propune realizarea Unitatii si a prezentei lui Dumnezeu prin iubire, cunoastere intemeiata pe experienta traita si asceza.
            Observam ca desi sisteme diferite, privite ca si cai ce duc la desavarsire, coordonatele sufite sunt aceleasi cu ale Crestinismului,practicii Yoga, Kabbala, Taoism: iubire de Dumnezeu,de Perfectiune,cunoastere intemeiata pe experienta traita, realizarea Unitatii si a starii de Holism.
            Ascetismul si activitatile devotionale ale calugarilor crestini, tehnicile Yoga,precum si circulatia ideilor neoplatoniciene si hermetice au avut o influenta considerabila asupra filosofiei sufite dar radacinile ei trebuiesc cautate in esenta islamului insusi si in special in Coran, in Hadit-uri si in curentele devotionale si ascetice.
            Haditurile reprezinta  „traditii cu privire la cuvintele si actiunile lui Mohamed si ale unor musulmani din comunitatea Profetului, transmise oral si adunate intr-o antologie mai tarziu pentru edificarea credinciosilor” (Dictionar al Religiilor, Eliade si Culianu pag 299).
            Chiar daca sufismul a fost influentat de unele curente si chiar imbogatit „faptul cautarii lui Dumnezeu nu se explica prin imprumuturi istorice (S. H. Nasr, Sufi essays, Albany 1972).
            Termenii de „sufi” (sufi) si „sufism” (tasawwuf) deriva probabil din vesmantul de lana (suf) purtat de ascetii musulmani, desemnati prin apelativul generic „sarac” (faqir sau dervis).
            Musulmanul nu indraznea sa conceapa un raport de dragoste spirituala cu Dumnezeu. Pentru el era suficient sa se abandoneze lui Dumnezeu,sa se supuna Legii si sa adauge traditia (sunna) la invatamintele Coranului.
            Sufii erau violent impotriva acestor ratiuni, pentru ei adevarata cunoastere era dobandita printr-o experienta personala, ducand la o unire extatica si permanenta cu Dumnezeu.
            Aceste idei nonconformiste nu conveneau deloc capateniilor religioase ale comunitatilor ( ’ulama) putand zgudui chiar temeiurile ortodoxiei islamice.
        In Kasnaf al Manjub tradus de R.A. Nicholson pag. 363, al-Hugviri spune: „ sa stii ca principiul si temeiul sufismului si cunoasterea lui Dumnezeu se sprijina pe sfintenie”.
            Pentru teologii ortodocsi sufii erau suspecti de erezie, fiind acuzati ca sarlatani sau eretici.
            Banuiti de erezie, unii sufi-precum Zu l-Nun egipteanul (m 245/859) si al Nuri (m295/907)-au fost adusi la judecata in fata califului, iar marii maestri Husain ibn Mansur al Hallag si Sohrawardi au fost tortuati si au murit executati.
            In afara de instruirea initiatica rezervata discipolilor,maestri sufi incurajau concertele spirituale publice. Cantarile religioase, muzia, dansurile sacre, meditatia sau repetarea numelui lui Dumnezeu (dikr) aveau efectele profunde, spirituale elevand chiar si pe cei ce priveau aceste manifestari.
            „Incepand din secolul al XIII-lea tehnica rugaciunii de tip Dikr (la fel si practica isihasta) prezinta o morfologie extrem de complexa, implicand o „fiziologie mistica” si  o metoda de tip Yoga (anumite pozitii corporale, o disciplina a respiratiei, manifestari cromatice si acustice etc.), ceea ce face plauzibila ideea unor influente indiene” afirma Mircea Eliade in Monumentala sa lucrare „Istoria Credintelor si ideilor religioase” vol 3.pag 125.
       Sufismul este marcat de anumite norme existentiale, practica sufi fiind imposibila fara a avea la baza aceste precepte.
            Introducerea in sufism al lui Nasr al-Sarrag Kitab al-luma enumera sapte asemenea precepte:
1.      tawba-pocainta
2.      wara-abstinenta (castitatea)
3.      zuhd-asceza
4.      faqr-saracia
5.      sabr-rabdarea
6.      tawwakul-credinta in Dumnezeu
7.      rida-multumirea.
            Asemanarea cu Yama si Nyama Yoghina este evidenta. Desi unii autori considera ca sufismul are o influenta din partea vedantismului lui Sankara (vezi R.C. Zaehner „Hindu and Muslim Mysticism pag 86-134) gigantul  Mircea Eliade afirma: „Data fiind importanta ascezei si tehnicilor meditatiei, ne-am gandi mai degraba laYoga” op citate  pag 126-127.
            Drumul spre desavarsire  implica numeroase stadii (peste 100) printre care enumeram: trezirea spirituala (inaba), aspiratia spre desavarsire, invocatia sau meditatia (dikr), abandonul de sine (taslim), adoratia (’ibada) cunoasterea (ma’rifa), dezvaluirea (kasf), anihilarea egoului (fana) si stabilirea definitiva in Dumnezeu.
            Gratia, Maestrul spiritual (vorbim aici de cei autentici), initierea, purificarea interioara, intuitia prezentei dumnezeiesti pot sa duca la  tawhid, dobandirea unirii cu Dumnezeu.
Nici stupefiantele nu rezolvă problema 
 Drogurile acţionează, de fapt, ca şi calmantele cu efecte secundare grele şi cu cât va creşte în lume dorinţa după spiritualitate, aşa se va răspândi şi folosirea drogurilor.  
De ce statutul sinucigaşilor, conform Torei, este atât de umilitoare? 
 Deoarece omul îşi aruncă viaţa din proprie voinţă şi hotărăşte să dispreţuiască 
aceea societate care, cu toate cele şi în pofida a toate, continuă să sufere şi să înainteze 
96către îndeplinirea scopului creaţiei. Omul care se sustrage din societate, societatea îl 
scoate în afara sa. De aceea noi suntem obligaţi să îngropăm sinucigaşii în afara 
gardului, departe de ceilalalţi morţi, deoarece ei au hotărât să se despartă de ocietate,  
prin acţiunea lor de sinucidere. În contradicţie cu ceea ce cred , ei  nu ajung, după 
moarte, într-o lume care este în totalitate bună, ci dimpotrivă. Ei vor experimenta 
suferinţe mult mai mari faţă de cele pe care le-au avut aici, înainte de a părăsi lumea 
în vieţile lor anterioare.  
Cabala transformă suferinţele în plăceri 
 Cabala nu anulează suferinţele, ci le transformă în plăceri. Suferinţele sunt ca 
şi foamea dinaintea mesei, iar Cabala este ca o masă festivă. Dacă ai o astfel de 
masă festivă, bogată, în faţa ta, nu te duci să cauţi înlocuitori, ci, dimpotrivă, te vei 
bucura de suferinţele pe care le-ai primit. Înteleptul rabin Yehuda Ashalag a scris 
despre aceasta o fabulă: Cu ce seamănă asta? Cu servitorul care lucra în casa 
stăpânului său, iar într-o bună zi îl anunţă stăpânul că el pleacă într-o călătorie lungă 
şi a lăsat pe cineva să-i supravegheze munca. După ce stăpânul a plecat, 
supraveghetorul îl chema la el zi de zi şi îi dădea câte 10 lovituri. Când stăpânul s-a 
întors din lunga călătorie şi a cerut să fie pus la curent cu ce s-a întâmplat în lipsa sa, 
slujitorul i-a povestit despre cele 10 lovituri pe care le primea de la supraveghetor. 
Stăpânul şi-a cerut scuze pentru durerea suferită şi a hotărât să-i dea, pentru fiecare 
lovitură primită, zece zehovim (un tip de monedă). Slujitorul a primit banii şi s-a 
întors acasă trist şi plâns. Când soţia l-a întrebat ce s-a întâmplat, i-a povestit toată 
întâmplarea, însă ea tot nu a înţeles de ce plânge. În cele din urmă i-a spus că el 
plânge pentru că acel supraveghetor nu l-a bătut mai mult, căci atunci ar fi primit mai 
mulţi bani datorită bătăilor.    
Aceasta este, aproximativ, povestea noastră ca omenire. Într-una din zile vom 
înţelege că suferinţele rezultă dintr-o origine care toată este numai bine, numai că 
actualmente ele ni se par suferinţe. În acea zi vom regreta că nu am avut oportunitatea 
să "suferim" mai mult, pentru a ajunge mai aproape de scopul creaţiei. Despre aceasta 
a scris regele David, în capitolul 118 versetul 71 din Psalmi: "Bine este mie că m-ai 
smerit, ca să învăţ îndreptările Tale." În clipa în care omul începe să se ocupe de 
Cabala, el începe să se corecteze, chiar şi în necunoştinţă de cauză, cu cât el se 
adânceşte şi progresează către bariera spirituală şi o trece,  ajunge în lumea spirituală 
şi, de acolo, la simţirea scopului creaţiei.  




Viaţa de cuplu începe în spiritualitate 

Dacă până acum aţi crezut că, Cel ce a creat lumea stă în ceruri şi leagă bărbaţii de femeile potrivite cu ei, greşeală gravă aveţi în mâinile voastre. Legătura adevărată dintre parteneri începe prin dorinţa amândurora de a descoperi lumea spirituală, fără nici o intervenţie exterioară. Aceasta este baza fiecărei legături şi nu are nici o importanţă cine este asociatul pe care îl veţi alege pentru a implementa, împreună
 cu el, scopul creaţiei.
Ştiinţa Cabala acordă o importanţă mare asocierii spirituale dintre partenerii de
cuplu. Cabala nu vede în legătura dintre soţ şi soţie instrumentul implementării
scopurilor materiale, care nu au nici un ţel spiritual. Dimpotrivă, dacă legătura dintre
partenerii din cuplu are caracter spiritual, asta dăruieşte amândurora posibilitatea
enormă să se dezvolte spiritual; singuri, ei nu pot să facă asta.
De fapt, în ce se diferenţiază oamenii de animale? Căci şi animalele găsesc parteneri, când scopul naturii din ei îi împinge să aducă pe lume urmaşi, pentru a întări dinastia şi ca să ajute la continuitatea speciei. Astăzi mulţi dintre noi acţionează după aceleaşi coduri după care se conduc şi animalele. Nu este în viaţa de cuplu o valoare semnificativă pentru noi. Scopul cuplului este de a aduce copii pe lume, să plăteasca creditul ipotecar la timp şi să se confrunte împreună cu cineva în problemele vieţii.Dar, în astea se însumează viaţa de cuplu?
Viaţa de cuplu de care se ocupă Cabala este una total diferită. Cabala vede în parteri două părţi spirituale, a căror conectare poate să producă un vehicul spaţial puternic care să-i propulseze în lumile spirituale superioare şi să ajute fiecare parte a cuplului să ajungă la corecţie în timpul cel mai scurt posibil.

Nu există drum ocolitor Cabalei  
Ştiinţa Cabalei care în generaţiile anterioare a preocupat numai un număr mic de oameni care au fost curioşi să afle despre lumea spirituală, devine acum interesul tuturor.
 Acest proces doar se va intensifica în anii care urmează, până când Cabala va ajunge în fiecare casă din Israel şi din lumea întreagă. Aceasta se va întâmpla în clipa în care vom înţelege că nu avem nici o altă alternativă.
Una din problemele esenţiale care ne împiedică să ne ocupăm liber de ştiinţa Cabalei, provine din subconştientul nostru unde înţeleptul trebuie să fie bătrân, cu haină neagră, barbă albă şi de dorit să aibă şi o pălărie cu boruri largi, care se ascunde în colţ sau într-un loc dosnic şi îndepărtat de orice legătură cu lumea. Din copilărie am fost obişnuiţi să auzim că în diferite părţi ale ţării sunt înţelepţi şi că ei îndeplinesc exact această descriere. Ne revine obligaţia să schimbăm această percepţie şi să înţelegem că fiecare dintre noi poate deveni înţelept – fără haină neagră, fără barbă şi fără pălărie neagră.
 Cu toată durerea, noi încă ne aflăm în ultimi ani ai procesului de creştere şi întărire a acelor oameni care au transformat conceptul de “înţelept” în scop şi nu în mijloc. Nu întotdeauna cel care se numeşte “întţelept” este,într-adevăr, cineva căruia ştiinţa Cabala este apropiată inimii sale. Dimpotrivă, sunt nu puţine cazuri în care oamenii s-au dat drept înţelepţi şi au stopat drumul spre Cabala în faţa mulţimii. Prin aceasta, ei au trasformat conceptul de “Cabala” în ceva foarte îndepărtat şi interzis studiului.
 Însă, în realitate, nu aşa stau lucrurile. Cabala este ştiinţa deschisă în faţa
fiecăruia dintre noi. Astăzi ne este dat să ne ocupăm, aici şi acum, de învăţătura Cabala, fără să ne fie frică sau să fim împiedicaţi de stigme care nu au nici un suport în realitate. Numai dacă vom înţelege adevărata esenţă a ştiinţei Cabala, vom descoperi că învăţarea Cabalei este, în fond, necesitatea noastră existenţială. Exact după cum copilul învaţă să meargă şi se foloseşte de această posibilitate pe întreg parcursul vieţii, tot aşa şi noi trebuie să învăţăm acum ştiinţa Cabala şi s-o transformăm în parte integrantă a vieţii noastre. Cu toate că ştiinţa Cabala pare îndepărtată şi greu de atins, istoria ei confirmă că nimeni nu s-a născut ca înţelept, după cum nimeni nu s-a născut ca fizician, inginer sau cercetător. Exact ca şi oricare altă ştiinţă, ştiinţa Cabala este o ştiinţă care se dobândeşte, numai că dorinţa de a o învăţa nu derivă dintr-o dorinţă materială.
Dorinţa de a învăţa ştiinţa Cabala derivă dintr-o dorinţă spirituală, unde nu se vede că omul va putea trage din ea foloase. În fiecare generaţie înţelepţii au fost oameni simpli, ca fiecare dintre noi, oamneni care, într-o bună zi, au înţeles că nu este nici un scop în îndeletnicirile acestei lumi materiale în care noi trăim şi au început să întrebe întrebări existenţiale, care ating cauza pentru care am venit în lume – de unde am venit şi unde mergem. Întrebări de felul acesta şi altele au apărut şi au umplut inimile
lor în anumite faze ale vieţii, iar după ce s-au săturat să caute răspunsuri în ştiinţele cunoscute nouă, ei au descoperit ştiinţa Cabala. Dorinţa lor fierbinte de a cunoaşte misterele acestei ştiinţe a produs în lumile superioare trezirea dorinţei de a le deschide 12porţile şi de a descoperi în faţa lor această cunoaştere enormă ascunsă în această ştiinţă, nu pentru a acumula încă o ştiinţă materială, ci pentru a atinge scopul spiritual.
 Din totdeauna au înţeles înţelepţii că noi ne aflăm în această lume pentru a îndeplini scopul superior pentru care am sosit aici. Ei au căutat răspunsuri pentru însăşi existenţa noastră pe faţa pământului şi au înţeles că viaţa noastră în corpul material şi animal este, de fapt, stimulent care poate să ajute părţii spirituale din noi, sufletului, să urce treptele lumilor superioare până va ajunge la esenţa superioară – la
treapta Puterii Supreme. Acolo ea va împlini scopul pentru care a sosit pe lume.
 În toţi anii am fost învăţaţi să fim oameni mai buni faţă de societate.
Religioşilor dintre noi li s-a explicat că merită să îndeplinească îndatoririle religioase, pentru că este “paradis” şi “iad”. Ni s-a explicat că, dacă vom fi oameni buni, faţă de noi şi faţă de cei care ne înconjoară, vom beneficia de plăceri mari pe cealaltă lume, dupa ce vom muri. Cu alte cuvinte, pentru ca să ajungem la plăcerea spirituală care ne-a fost destinată, trebuie să murim. Ştiinţa Cabala ne explică faptul că această
abordare are multe inexactităţi esenţiale. Fiecare om, indiferent cine este, trebuie să se întoarcă, încă pe parcursul vieţii sale, în această lume, în locul din care i-a fost proiectat sufletul. Cum facem aceasta? Învăţăm Cabala. În ştiinţa Cabala se află instrumentele concrete care-l învaţă pe fiecare om calea prin care să se conecteze cu Puterea Supremă. Înţelepţii au scris că, dacă omul ar fi chiar unul din întţelepţii generaţiei şi nu va învăţa ştiinţa Cabala, el va fi obligat să se reîntoarcă aici în reîncarnarea urătoare, pentru a completa misiunea spirituală care i-a fost destinată.
 Din ziua în care am venit pe lume ne este impusă această misiune spirituală, numai că, din nerăbdare, datorită tentaţiilor lumii materiale, serviciului, învăţăturii, casaei şi copiilor, uităm scopul pentru care am fost aduşi aici. În ziua în care toţi vor înţelege că trebuie să se reîntoarcă la treapta spirituală din care le-au fost proiectate sufletele, ei vor fi ocupaţi nu ca să-şi cumpere o maşină nouă sau o vilă mai impozantă, ci să găsească diverse căi de reîntoarce la acea origine. Acestui scop i-a fost destinată ştiinţa Cabala. Din aceasta se poate înţelege că fiecare dintre noi poate să fie înţelept, însă ca mijloc şi nu ca scop.
 Pe parcursul ultimilor ani, omenirea a ajuns la realizări impresionante în
domeniul ştiinţei, technologiei, medicinii, însă, cu toate acestea, în loc să evoluăm, se pare că omenirea regresează. Deodată apar boli care nu au fost cunoscute înainte, suntem martori valurilor de crime fără precedent, situaţiei economice care se înrăutăţeşte, şomajul ajunge la recordul tuturor timpurilor, situaţia securităţii pune la îndoială securitatea personală a fiecaruia , iar noi căutăm încă soluţii în lumea în care trăim, cu toate că ne este clar că orice încercare de a rezolva problemele la nivelul lumii materiale este destinată eşecului.
 Dacă ne vom schimba percepţia şi vom începe să rezolvăm probleme
materiale cu ajutorul spiritualităţii, vom înţelege că toate problemele sunt, de fapt, puteri care ne presează să înţelegem că dezvoltarea greşită nu ne duce către scopul creaţiei şi, astfel, vom putea stăpâni materialul şi nu vom fi robii săi. Această capacitate de a adera Puterii Supreme este dată celor care au ajuns la înţelegerea spirituală şi la implementarea scopului creaţiei. Cine a ajuns pe treapta Puterii Spirituale poate să-şi permită să execute schimbări extreme în lumea materială, în scopul de a face o lume în care să fie mai uşor de trăit. Tot atât timp cât vom continua
13să ne încăpăţânăm să credem că soluţiile se găsesc în lumea materială, ne scufundăm în mocirla din care nu este ieşire.
 În trecut, numai un număr mic de oameni au câştigat dreptul ca Lumina
Superioară să aprindă punctul din inima lor şi să-i atragă spre lumile spirituale. Pe când tot restul omenirii era ocupaă cu dezvoltarea bombei atomice, a avionului celui mai rapid din lume sau cu descoperirea penicilinei, ei erau ocupaţi cu dezvoltarea învăţărurii Cabala şi punerea ei pe hârtie pentru generaţiile următoare, din recunoaşterea faptului că va veni ziua în care această ştiinţă va fi bunul tuturor.
 Astăzi, mulţi dintre noi dobândim aprinderea puctului din inima noastră de către Lumina Supremă. El ne arată calea către spriritualitate. În viitorul apropiat va creşte în mod esenţial numărul celor care vor fi interesaţi de lumea spiritului, deoarece lumea materială nu mai are răspunsurile pe care ei le cer. Aceasta este cauza pentru care astăzi ştiinţa Cabala este accesibilă mulţimii, însă se vor ocupa de ea numai cei care simt dorinţa fierbinte de a trasforma această ştiinţă în mod de viaţă. 

Ştiinţa Cabala este destinată fiecăruia dintre noi. Dacă luăm scrieri din cartea “Zohar” despre sfârşitul corecţiei şi venirea Mântuitorului, sau articolul “Garanţia” (Haaravut )  = הערבות din cartea “Dăruirea Torei” (Matan Tora   = )  תורה מתן 
vom descoperi că toate aceste scrieri prevestesc o realitate în care întreaga omenire, 
va începe încet, încet, să cunoască Puterea Supremă, după cum este scris: “Toţi mă 
vor cunoaşte, de la mic până la mare” (Ieremia cap.31 versetul 43). Numai că acest 
proces a început acum 6000 de ani şi continuă până la sfârşitul acestor 6000 de ani, 
tocmai acestă perioadă în care noi ne afăm acum. Până acum am dezvoltat numai 
dorinţa noastră omenească – de a primi; am vrut bani, onoare, dominare, instruire. 
Abia acum, începând cu anul 1995, începe să existe o altă formă de dezvoltare, prin 
punctului din inimă, cu ajutorul căruia mulţimea va descoperi goliciunea existenţei 
materiale şi oamenii vor pretinde să ajungă la împlinirea spirituală a sufletului lor. 

Orașul antic Kabala

Rămășițe ale renumitului oraș antic Kabala, s-au păstrat până în zilele noastre în raionul Qabala din Azerbaidjan, aproape de așezarea Ciuhur-Kabala.
Orașul antic Kabala pe care Plinius îl numește „orașul de frunte din Albania”, era un mare centru comercial, meșteșugăresc, administrativ și cultural, cu o circulație dezvoltată a banilor, un nivel social-economic ridicat si viață culturală dezvoltată. În sec. I-IV Kabala era reședința regilor albani, iar mai apoi locul de ședere al vice-regilor sasanizi. Și numai în sec VI, ca urmare a intensificării în mod substanțial a incursiunilor triburilor din nord, acesta și-a pierdut rolul de capitală, rămânând în același timp centrul religios al Albaniei și locul unde venea permanent episcopul alban.

Cabala este o tradiție veche, ce s-a născut acum 5770 de ani. Termenul „Cabala” derivă de la cuvântul ebraic kabbalah, care înseamnă primire, receptare. De fapt, limba ebraică, considerată una din limbile sacre, a fost dezvoltată în mod special de către și pentru cabaliști, pentru a-i ajuta să comunice despre chestiuni spirituale. Accesul larg la esoterismul Cabalei este realizat de abia la sfârșitul secolului XII, prin Cartea lui Zohar. În viziunea cabalistului Baal HaSulam, însemnătatea vieții este „revelarea Dumnezeirii Sale către creaturile sale în această lume”. Deci, mai mult decăt în orice tradiție, în Cabala, care este mult mai abstractă și mai cifrată, revelarea Sinelui este o chestiune de dăruire din partea Divinității către om, atunci când acesta s-a corectat, iar omul e cel care primește, datorită trezirii ființei prin studierea înțelepciunii Cabala.
Sinele în Cabala este chiar Dumnezeu manifestat în om, și are un corespondent în inima spirituală. Trezirea punctului din inimă și apoi împlinirea completă a acestui punct până la desăvârșire, este scopul pe calea spirituală a Cabalei.
CABALA SI MAGIA

Principiile masonice, fundamentele mistice al francmasoneriei, sunt imprumutate din Vechiul Testament, Talmud si Cabala. Spre exemplu: Cabala a furnizat sceptrul lui Solomon, steaua lui David, simbolismul numerelor si tot astfel faimosul arbore al lumii, obârsia celor trei lumi masonice: Intelepciunea, Frumusetea si Forta. (General Erich Ludendorff; Vernichtung der Freimaurerei durch Enthullung ihrer Geheimnisse. München I927).
Intrucât Cabala, aceasta filosofie religioasa a poporului iudaic, formeaza si filosofia franc-masoneriei, sa vorbim putin despre ea.
Kabala sau Cabala. - Cuvântul neo-hebreu gabala (de la gibbel, a primi) inseamna: receptare, primire a unei invataturi date, predate de cineva, ceea ce echivaleaza cu "traditie".
In afara de masonerie mai sunt si alte secte religioase care isi au originea in Cabala. In aceasta privinta Arhiereul Galaction Cordun are un valoros studiu intitulat: "Cum s-a manifestat iudaismul in propaganda adventista".
Publicistul francez Denis Saurat, publica o serie de studii asupra poeziei filosofice moderne, sub titlul: "Literatura si Ocultismul" (ed. Rieder Paris 1929). La pag.87 a acestui studiu exista un interesant capitol "Cabala", in care se invedereaza clar influenta iudaismului asupra gândirii laice contemporane.
..."In timpul Renasterii si in secolele urmatoare, Cabala se prezenta spiritelor europene printr-un echivoc. Ea atrage pe crestini pentru ca este un curent izvorât direct din VechiuI Testament, pentru ca e un comentariu facut de poporul ales (evrei) din cartile sacre, incredintate poporului ales (evreiesc) si cu aprobarea unora din Papi chiar s-a facut acestui comentariu reputatia ca ar fi favorabil ideilor crestinis-mului. Pe de alta parte, Cabala poate servi de asemeni dusmanilor crestinismului: pen ru acestia, ea este "adevarata" explicatie a doc-trinelor Bibliei, iar Crestinismul nu-i decât o deformare a Bibliei."


Cele 4 teme principale ale Cabalei 
1. Ideea ca Dumnezeu e o putere inaccesibila si totusi el este materia Universala din care-i facuta lumea;
2. Conceptia legii prezentei ambelor sexe pretutindeni in creatie dupa care, deci, orice lucru din existenta este in acelasi timp si masculin si feminin.
3. Ideea ca in Dumnezeu si in orice categorie de fiinte din Creatie exista simultan binele si raul.
4. Teoriile reincarnarii, speculate in faimoasa carte ebraica Zohar.
Si de ce au cautat francmasonii sa influenteze literatura si spiritele prin Cabala? Raspunsul il da Saurat, in lucrarea amintita, pag.179; pentru ca "poezia filosofica" face o critica a religiei dintr-un punct de vedere le-gitim: cel artistic (pag. 182). Prin urmare, influenta Cabalei tinde sa sla-beasca religia crestina, iar maestrii masoni li-centiati in Cabala si doctori in Stiintele Oculte, pervertesc formatia spirituala a cresti-nului prins in loja masonica si condus pe alte carari decât ale Domnului. Sunt foarte multi masoni români, licentiati in Cabala si doctori in Stiintele Ermetice (O-culte), in acelasi timp si conducatori de loji teozofice, care departe de a se inspira din adevarurile eterne ale crestinismului, sunt sub puterea directa a Cabalei iudaice.
Cabala este o doctrina periculoasa, prin aceea ca deruteaza actiunea rectilinie a facul-tatilor umane prin erotism si sexualitate.
Rezultatul studierii si aplicarii Cabalei a dat nastere masoneriei, creându-se apoi subloji ma-sonice mixte, in care se practica in modul cel mai degradant cultul Venerei... si chiar magia neagra, care este o caricaturizare a Sfintei Taine Euharistice.
Francmasoneria, pe lânga invataturile insusite din Cabala, isi mai insuseste invataturile din magia neagra.
Unul din marii maestri ai magiei moderne, francmasonul Eliphas Lévy (preot catolic apo-stat) scrie in lucrarea sa: "Dogme et Rituel de la Haute Magie" Paris I854: "Toate Asociatiile Masonice datoreaza Ca-balei secretele si simbolurile lor".
Iar in "Manualele de Instructie Initiatica" francmasonul Osvald Wirth, in capitolul inti-tulat "Premiers elements de Philosophie initia-tique", reda câteva din invataturile ridicole si caraghioase ale magiei negre. Osvald Wirth, ca si fratele lui intru Lucifer, Eliphas Lévy, recunoaste ca: "Simbolismul masonic concorda cu Cabala in ceea ce are esential". (pag. 33)
Ca sa cunoastem in fond masoneria, trebuie sa stim ce este magia, care este un element constitutiv ca si Cabala din filosofia francma-soneriei. Citind cartea lui Eliphas Lévy invatam ca magia nu-i decât o filosofie care cuprinde misterele religiilor pagâne din antichitate si se gaseste in Cabala evreiasca si in Talmud.
Lucrarea lui Eliphas Lévy - "Dogme et Rituel de la Haute Magie", demonstreaza ca magia e constituita din mai multe parti.
1. Prima parte e Stiinta celor douasprezece
Numere si a celor douazeci si doua de Litere ale alfabetului ebraic. Toate aceste semne grafice (inventate de oameni), au primit câte un simbol cabalistic si au fiecare o semnificatie mai mult sau mai pu-tin abracadabranta. Pâna si Dumnezeu (Iehova, Marele Arhitect), când a creat Universul... s-a servit de semnele francmasone, scrise pentru pri-mele trei grade ale francmasoneriei: "Livre de l'Apprenti, du Compagnon, du Maitre".
Restul magiei e rezervat gradelor superioare din ce in ce mai initiate.
2. A doua parte a filosofiei diavolesti e arta de a ghici viitorul, prin diverse mijloace ca: ghiocul, apa, drojdia de cafea, liniile mâinii (chiromantia), somnambulism, etc. si mai ales prin "tarot" (adica prin carti de joc cu simbolistica magica). De altfel, in antichitate, preotii templelor, augurii, auspicii, etc., aveau ca misiune sa pre-vesteasca viitorul.
3. A treia parte e Astrologia - care dezvaluie soarta oamenilor, sau "horoscopul", prin raportare la pozitia planetelor in momentul nasterii.
4. A patra parte a acestei stiinte oculte e Alchimia - care admite si astazi ca elemente fundamentale ale Naturii: Pamântul, Apa, Aerul si Focul. Unul din scopurile Alchimiei era sa transforme materia bruta in aur pur.
5. A cincea parte e Necromantia, sau evocarea mortilor - in locul carora se prezinta diverse spirite inferioare care prezic Viitorul sau descopera ce ascund ei. Necromantia se practica si astazi in cadrul sedintelor de spiritism.
6. A sasea parte e Magia Otravurilor, -care prepara prafuri si bauturi fermecate ca "aqua tofana", ce produce o moarte rapida.
7. A saptea parte e Vrajitoria, care consta in fabricarea unei papusi de ceara - ce se numeste vraja sau facatura - si care-l reprezinta pe cel care urmeaza sa fie vrajit. Vrajitorul ia aceasta vraja si - dupa ce o consacra Diavolului, prin evocari si formule magice - o inteapa cu un ac, la nivelul inimei sau in pântece si, peste putin timp, cel astfel vrajit moare subit. In aceeasi categorie intra deochiul si Jeta-tura din Neapole, impotriva carora poti sa te aperi prin talismane magice.
8. La capatul acestei serii infame - ce e departe de a fi completa - se afla Magia Neagra (goetia sau demonomantia). In Magia Neagra se evoca, prin ceremonii infernale, pe Lucifer sau Satan care vine, când e astfel chemat si poate fi vazut, dupa cum afirma Eliphas Lévy: "Când chemi pe Diavol cu ceremoniile ce-rute, diavolul vine si il vezi. Pentru ca sa nu mori traznit la aceasta aparitie, sa nu devii cataleptic, sau idiot, trebuie sa fii chiar nebun".
"Dar, când nu esti nebun, ca sa rezisti prezentei Satanei si sa nu mori sau sa nu-ti pierzi mintea, trebuie sa fi capatat gradul cel mai inalt al initierii masonice, adica sa fii un adevarat mag, paladist". (Comentariu facut asupra magiei de prof. Dr. N. Paulescu in Buletinul Anti-Iudeo-Masonic, pag. 80-81, 1930).
Pentru cercetari mai amanuntite despre Magie, sunt informatii mai ample in: "La Magie" (Paris 1927), scrisa intr-un mod perfid de un francmason, Dr. J. Maxwell.
De la studiul Cabalei si al Magiei, facem o mica incursiune in esenta simbolurilor maso-nice:
Sortul de piele masonic, pe care si-l pune masonul in fata, reprezinta amintirea sortului zidarilor din Evul Mediu. Masonii leaga originea sortului de partea vesmântului marelui Preot, destinat sa ascunda goliciunea când urca treptele altarului. (Exod cap. 20 vers 26); in termeni mai precisi el corespunde indispensabililor din in, dupa prescriptia din Exod (cap. 28.V.49) cu care marele Preot iudaic trebuie sa-si acopere partea de la sale pâna la coapse. El semnifica, de asemenea, un fel de circumcizie simbolica in ceremonia in care omul incult (piatra bruta) este supus "artei regale" pentru a se transforma intr-un om desavârsit (simbolizat de piatra cioplita). Atunci omul, dupa cum zice "Deuteromul" cap. 10, este circum-cis in inima sa si nu intepeneste deloc grumazul sau. Oamenii astfel fasonati scapa de masura comuna si se aseaza intr-o categorie exceptionala. La acest grad el trebuie sa posede, pentru a fi recunoscut ca francmason, un intreg sistem de semne conventionale. Acestea sunt semnele masonice propriu zise - ceea ce se numeste in mod popular secrete masonice (Buletinul Anti-ludeo-Masonic, Ludendorf in lupta cu Masoneria).
Pe lânga circumcizia simbolica mai exista si o circumcizie reala in masonerie. Acest fapt poate provoca senzatie, dar este totusi un fapt real: francmasonii de grade superioare se circumcid. Unii din masonii nostri care au fost identi-ficati ca circumcisi au afirmat ca au avut fimoza... Odata integrati in spiritul iudaic, membrii masoneriei devin automat membri ai "Aliantei Universale Izraelite".



Tarot - Arcanul Nr.13


  
Tarot, Arcanul Nr.13 al Tarotului, Tarotul Egiptean, Nemurirea
Arcanul Nr.13 este cunoscut în Kabală drept“Moartea”, cuprinde două aspecte: primul aspect este moartea tuturor fiinţelor umane şi al doilea este din punct de vedere esoteric. În primul aspect toate textele de ocultism, pseudo-ocultism, pseudo-rozacrucianism, teosofie, afirmă că o persoană se naşte la o anumită oră şi moare într-o anumită zi, la o anumită oră şi secundă, conform Legii Destinului.
Acest concept nu este exact pentru căDomnii Karmei depozitează într-o persoană determinate „Valori Cosmice”, iar acest„Capital” poate fi conservat şi viaţa se poate prelungi pe o durată lungă de timp; sau se pot irosi Valorile şi să se scurteze viaţa.
Domnii Karmei depozitează în fiecare din cei Trei Creieri ai noştri o anumită cantitate de Valori Vitale:
  • Primul Creier: Gânditor sau Intelectual, în cap.
  • Al Doilea Creier: Motor, situat în partea superioară a coloanei vertebrale.
  • Al Treilea Creier: Emoţional, situat în Plexul Solar şi în centrii nervoşi simpatici.
Dacă persoana epuizează Valorile Vitale ale Creierului Gânditor, abuzând deIntelect, este clar că se provoacă moartea acestui creier sau se contractează boli de tip nervos, neurastenii, imbecilitate, schizofrenie, sau se provoacă nebunia sau manii pe care le au oamenii ce au epuizat Valorile Centrului Intelectual.
Dacă persoana epuizează Valorile Centrului Emoţional se produc boli ale inimii, psihice, nervoase; boli relaţionate cu aspectele emotive, emoţionale; mulţi artişti epuizează creierul emoţional şi sfârşesc cu anumite stări psihopatice, emotive, cardiace.
Cei care risipesc Valorile Creierului Motor termină paralitici sau cu boli relaţionate cu muşchii, genunchii, articulaţiile sau paralizie etc., afecţiuni la şira spinării.
Toate bolile în general provin din greşita utilizare a acestor Trei Creieri, ceea ce înseamnă că se moare pe treimi, puţin câte puţin
Exemplu: fotbaliştii, atleţii, boxerii, sunt oameni ce abuzează de Creierul Motor, aceste persoane termină rău, moartea lor se datorează greşitei întrebuinţări a Creierului Motor.
Dacă învăţăm să mânuim cei Trei Creieri, în mod echilibrat, economisim Valorile Vitale pe care le depozitează Domnii Karmei şi ne prelungim viaţa.
În mod real Moartea este întoarcerea la matrice. Viaţa şi Moartea sunt două fenomene ale aceluiaşi lucru.
Moartea este o scădere de fracţii, o dată terminată operaţia matematică, rămân doarValorile Conştiinţei. Se scad Valorile Personalităţii. Nu există nici un mâine pentru Personalitatea mortului, ea are un început şi un sfârşit. Valorile Conştiinţei se găsesc îmbuteliate în „Ego”, acestea, văzute prin clarviziune, par legiuni de fantome, aceasta e ceea ce continuă.
Atunci când vine ceasul morţii, asistă la patul agonizantului Îngerul Morţii, însărcinat să taie Firul Existenţei. Exact în momentul în care ne dăm ultimul suflu, Îngerul Morţii îl scoate pe individ din Corpul său Fizic şi taie cu coasa sa Cordonul de Argint (un anumit fir misterios, de culoare argintie ce conectează Corpurile Interne cu Corpul Fizic). Un astfel de cordon magnetic poate să se lungească sau să se micşoreze până la infinit. Graţie amintitului fir putem să ne încorporăm din nou în Corpul Fizic în momentul trezirii, după somn.
Îngerii Morţii sunt foarte înţelepţi şi se dezvoltă şi se desfăşoară sub Raza lui Saturn. Nu cunosc doar cele relaţionate cu moartea obişnuită a Corpului Fizic, aceştiMiniştri ai Morţii sunt, pe lângă aceasta, profund înţelepţi în tot ceea ce priveşteMoartea „Eului Pluralizat”.
Proserpina, Regina Infernurilor, este de asemenea Hecate, Binecuvântata Zeiţă Mamă Moarte, sub conducerea căreia lucrează Îngerii MorţiiMama Spaţiu preschimbată în Mamă Moarte, îi iubeşte din adâncul inimii pe fiii săi şi de aceea îi duce cu ea.
Binecuvântata Zeiţă Mamă Moarte are putere de a ne pedepsi atunci când violămLegea şi are autoritate de a ne lua viaţa. Este neîndoielnic că ea este doar o faţetă magnifică a Duadei noastre Mistice, o formă splendidă a propriei noastre Fiinţe. Fără consimţământul său nici un Înger al Morţii nu ar îndrăzni să rupă Firul Vieţii, Cordonul de Argint, Antakarana.
„Cartea Egipteană a Morţilor” este pentru cei care trăiesc şi sunt morţi, trebuie să ştim să înţelegem acest lucru, este vorba despre Defuncţii Iniţiaţi care chiar dacă deja sunt morţi, trăiesc: au intrat deja în Regiunea Morţilor şi ies la lumină pentru a da învăţăturile lor.
Iniţiatul trebuie să se convertească în „crocodil”, pentru aceasta trebuie să distrugă Corpul de Dorinţe care este Lunar şi apoi să urce la Cerul Lunar; pentru a-l putea distruge trebuie să se „Scufunde” şi aceasta semnifică o coborâre înspăimântătoare prin intermediul unor sacrificii enorme, şi acolo lasă Corpul Lunar care încet-încet se va dezintegra. Când deja s-a debarasat de Corpul de Dorinţe, atunci Iniţiatul iese cu Corpul său Astral Solar.
Cartea 13 conţine Evanghelia lui IudaIuda reprezintă Moartea Egoului. Aceasta este Evanghelia sa, acel rol l-a îndeplinit aşa cum i-a ordonat Marele Maestru. Iuda se află în prezent în Lumile Infernale lucrând cu Demonii, pentru a-i putea mântui şi a reuşi să-i scoată pe câţiva. Când îşi va încheia munca se va duce cu Iisus în Absolut, pentru că şi-a câştigat din plin acest drept.
Arcanului 13 îi corespund:
  • Litera Ebraică: „MEM”
  • Axiomă Transcendentă: „Noaptea a trecut şi a sosit noua zi, îmbracă-te deci cu Armele Luminii.”
  • Plan Spiritual: Reînnoirea vieţii
  • Orar: A patra Oră a lui Apollonius: „Neofitul va hoinări noaptea printre morminte, va experimenta oroarea viziunilor, se va lăsa pradă Magiei şi Goeţiei.” (Aceasta înseamnă că discipolul se va vedea atacat de milioane de Magi Negri în Lumea Astrală; acei Magi Tenebroşi încearcă să-l îndepărteze pe discipol de Cărarea Luminoasă.)
  • Plan Mental: Inerţia ca funcţie a mişcării
  • Plan Fizic: Letargie, somnolenţă, somnambulism.   
    Scris de Editor VOPUS   
Text extras din opera "Tarot şi Kabală" de Samael Aun Weor 
Documentatie  Wikipedia  

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu